Lager

Deze website bevat goede, duidelijk en vooral educatieve spelletjes opgedeeld per groep en vak.

Er staat telkens een korte uitleg bij het spel zodat de oudere leerlingen vlot aan de slag kunnen in een hoekenwerk, zonder al te veel uitleg. De spelletjes voor de jongere leerlingen zijn overzichtelijk en eenvoudig aan te leren.

Deze website bevat goede, duidelijk en vooral educatieve spelletjes opgedeeld per groep en vak.

Er staat telkens een korte uitleg bij het spel zodat de oudere leerlingen vlot aan de slag kunnen in een hoekenwerk, zonder al te veel uitleg. De spelletjes voor de jongere leerlingen zijn overzichtelijk en eenvoudig aan te leren.

(klik op het logo!)

Kies onderaan 1 van de vele spellen om Europa op een speelse manier te ontdekken. Of test je kennis van Europa bij 1 van de quizzen.

Leer ook welke kinderrechten er gelden in de EU of klik op 'Meer Games' voor meer spelletjes!

(klik op het logo!)

Kies onderaan 1 van de vele spellen om Europa op een speelse manier te ontdekken. Of test je kennis van Europa bij 1 van de quizzen.

Leer ook welke kinderrechten er gelden in de EU of klik op 'Meer Games' voor meer spelletjes!

Deze website is geschikt voor de leerlingen van het 1e tot het 6e leerjaar!


(Klik op prent!)

Leer op deze website alles over wat er aan onze zee (Noordzee) vliegt, zwemt, leeft en groeit. Dit allemaal met leuke weetjes, filmpjes, foto's, spelletjes, ...

Voor de leerkracht is er ook een schat aan educatief materiaal te vinden! Dus als je op zeeklassen zou vertrekken, dan is deze website zeker een aanrader!!

Klik op de robot om de website te openen!

Leer op een leuke manier hoe het recycleren van elektrisch materiaal werkt! Je kan er games spelen maar ook meer leren over ons verbruik van e-waste.

  • Groep 1 - 2 - 3 = 1e graad
  • Groep 4 - 5 - 6 = 2e graad
  • Groep 7 - 8 = 3e graad

Klik op de robot om de website te openen!

Leer op een leuke manier hoe het recycleren van elektrisch materiaal werkt! Je kan er games spelen maar ook meer leren over ons verbruik van e-waste.

  • Groep 1 - 2 - 3 = 1e graad
  • Groep 4 - 5 - 6 = 2e graad
  • Groep 7 - 8 = 3e graad

Klik op de robot om de website te openen!

Leer op een leuke manier hoe het recycleren van elektrisch materiaal werkt! Je kan er games spelen maar ook meer leren over ons verbruik van e-waste.

  • Groep 1 - 2 - 3 = 1e graad
  • Groep 4 - 5 - 6 = 2e graad
  • Groep 7 - 8 = 3e graad

Leer op een toffe manier hoe een watertoren werkt.

  (Klik op de prent)

Leer en oefen hier de provincies, de hoofdsteden, de buurlanden en rivieren.

(Klik op de prent)

Leer en oefen hier de gemeenschappen en gewesten.

Bron

(klik op de prent)

Schrijf de breuk op een andere manier. Je leert dit doen op verschillende manieren! Goed als inoefening voor de lessen Wiskunde!

(Klik op de prent!)

Sorteer de cijfers volgens de gestelde vraag. Let dus goed op!

(klik op de prent!)

Teken online zoals Keith Haring het zou doen! Kies een achtergrond (linksbovenaan) en figuren. Dubbelklik (zo krijg je een geel kader) op de figuren om de grote aan te passen (+ en -) en de kleuren te kiezen. Gebruik de prullenbak om een figuur te verwijderen. Dubbelklik terug op de figuur (zodat het geel kader weg is) en je kan het verslepen naar een gewenste plaats op je tekening.

Gebruik de knop 'PrintScreen' om je tekening vast te leggen en te plakken in Word of Paint. Als je Windows7 hebt kan je het knipprogramma gebruiken.

(klik op de prent om het spel te starten!)

Uitleg van www.mediarakkers.nl:

Wat is een merk?

Bij het ontwerpen van een merk gaat het er eerst om te weten wat mensen willen.

Dan kan je een product maken dat past bij deze wensen.

Het merk bestaat uit de naam, het logo, de verpakking en het product zelf en zorgt dat mensen het product herkennen en er een gevoel bij krijgen.

Reclame laat het merk zien en legt uit waarom het precies is wat mensen willen.