Lager

Hour of Code - Star Wars

Klikken >>

Selecteer eerst je taal en kies dan naargelang je leeftijd welk niveau je wil spelen.

  • Blocks: 2e tot 4e leerjaar
  • Java: 5e leerjaar tot ...

Synoniemen.net

Klikken! >>

Ben je op zoek naar een ander woord voor 'wagen'? Dan vind je zeker op deze website wat je zoekt! Je vindt er telkens een ander woord voor een woord, een synoniem dus.

Tafeltjes leren

Klikken >>

Kies een tafel en oefen hem. Let wel op de tafels gaan tot 12, omdat dit zo in Nederland geleerd.

Tafels oefenen op het 100-veld

Klikken >>

Oefen de tafels tegen tijd op het 100-veld.

TafelsOefenen.nu

>> Klikken!

Oefen hier de verschillende tafels + andere sommen. Loop met je ventje rond naar de juiste oplossing met de pijltjes en spring naar de juiste oplossing door op het pijltje omhoog te drukken.

Let wel op dat je de laserbol niet raakt!

Tafels oefenen met Piep

>> Klikken!


Kies eerst welke tafels je wil oefenen. Kijk dan onderaan welke tafels je moet oplossen, beweeg met de pijltjestoetsen Piep naar de juiste oplossing en druk op de spatiebalk als je op de juiste oplossing staat.

Wat is jouw highscore?

Willem Wever

(Klik op de prent!)

Zit je met een vraag? Of wil je gewoon weten hoe iets werkt of waarom iets zo is? Dan beantwoordt Willem Wever jouw vraag.

Alles wordt mooi uitgelegd met ofwel een filmpje of een eenvoudige tekst.

Kortrijk Bezet 14-18

(klik op de prent!)

Educatief dossier

Honderd jaar geleden brak de Eerste Wereldoorlog uit. De meesten dachten dat het conflict kortstondig zou zijn, maar het duurde vier jaar en kostte het leven aan ruim 9 miljoen mensen.

Kortrijk was vanaf 17 oktober 1914 bezet door de Duitsers en lag net achter de frontlijn in het zogenaamde Etappengebied, een rust- en bevoorradingszone.

Beluister en bestudeer het verhaal van vijf Kortrijkzanen en één Duitser in het bezette Kortrijk. Wat zijn hun bekommernissen? Hoe redden deze gewone mensen zich in een ongewone situatie?

Scratch

Klik op Scratch om te beginnen met programmeren!

Tip: rechts zie je de uitleg om met Scratch te beginnen. Volg die zeker, dan leer je meteen al heel wat!

App - ScratchJr

Met ScratchJunior kunnen kinderen van 5 tot 7jaar zelf hun spel programmeren en ontdekken hoe verschillende functies/eigenschappen een spel kunnen veranderen.

App - Lightbot

Er bestaan nu 2 apps over LightBot. In het teken van programmeren en ruimtelijke oriëntatie zijn deze apps zeker een aanrader!

Floors - PixelPress

(Klik op de prent om de website te openen)

Met Floors kan je jouw eigen game tekenen op papier (klik hier voor het sjabloon) en daarvan een foto nemen met de iPad. Het spel wordt dan ingeladen in de app Pixel Press Floors.

Daar kan je kleuren, eigenschappen, ... toekennen aan jouw game. En natuurlijk meteen ook spelen!


!Opgelet: website en uitleg is in het Engels!

Woordkasteel

(Klik op de prent om de website te bezoeken!)

Info van de website:

Woordkasteel is een taalprogramma voor op de computer voor kinderen vanaf 6 jaar, zowel thuis als op school te gebruiken.
Het bevat mogelijkheden om met taal en spelling te oefenen in 22 verschillende spelvormen. Ook worden er 9 diagnostische toetsen meegeleverd.
Dit biedt de mogelijkheid om een kind met een specifiek spellingprobleem te laten oefenen.
Voor het nakijken van de toetsen wordt gebruik gemaakt van een door ons ontwikkeld (en voor zover wij weten uniek) woordanalyse-algoritme. 
Woordkasteel werkt zowel in een netwerk en stand-alone.
Het programma wordt nog verder uitgebreid. Kijk regelmatig op deze site.
Je kunt dit programma gratis downloaden, installeren, gebruiken en kopiëren.

BruggenBouwer

Klik op de prent om dit spel te spelen. In dit spel moet je ervoor zorgen dat de auto de overkant bereikt. Je moet driehoeken verkleinen/vergroten, roteren en juist plaatsen om elk level tot een goed eind te brengen.